Vodeće tijelo(a) države članice
Ministarstvo za rad, socijalna pitanja i porodicu Republike Slovačke je nadležno za
podršku zapošljavanju, socijalnu zaštitu i funkcionisanje sistema socijalnog osiguranja
i šeme zaštite. Ministarstvo za rad, socijalna pitanja i porodicu Slovačke Republike je
najveći pružalac socijalnih i savjetodavnih usluga u Republici Slovačkoj. Hiljade
građana svakodnevno koristi usluge ove organizacije.
Takođe, MOLSAF direktno reguliše garancijsko osiguranje, koje u Slovačkoj predstavlja
zaštitu zaposlenih u slučaju nelikvidnosti poslodavca. Važan je organ državne uprave za
socijalno-pravnu zaštitu djece i koordinaciju porodične politike.
Odsjek za rad MOLSAF-a utvrđuje mjere usmjerene na povećanje zaposlenosti kroz pomoć
tražiocima posla, zaposlenima i poslodavcima. Zaštita zaposlenih na njihovim radnim
mjestima i borba protiv rada i zapošljavanja na crno predstavljaju značajan dio njihovog
rada.
Centralna kancelarija za rad, socijalna pitanja i porodicu (COLSAF) predstavlja javne
službe za zapošljavanje (PES) i administraciju za socijalna pitanja u Republici
Slovačkoj. Organizacija ima 11 955 zaposlenih (7683 u 46 lokalnih biroa rada, 3562 u 77
domova za decu i 355 u sedištu).
COLSAF je državni organ koji obavlja svoje dužnosti prema drugim organizacijama i
javnosti. Njegovi zadaci u oblasti politike zapošljavanja su da upravlja, usmjerava i
kontroliše izvršenje usluga zapošljavanja od strane lokalnih kancelarija za rad,
socijalna pitanja i porodicu. Pored aktivnosti usmjerenih ka lokalnim biroima rada, sa
stanovišta klijenata najvažnije aktivnosti COLSAF-a leže u oblasti razvoja i vođenja u
realizaciji nacionalnih projekata u cilju poboljšanja situacije na tržištu rada,
sprovođenja posredovanja u zapošljavanju građana Slovačke u druge zemlje EU, izdavanje
licenci za privatne pružaoce usluga zapošljavanja (agencije za posredovanje u
zapošljavanju, agencije za zapošljavanje uz podršku, agencije za privremene poslove) ili
dnevni red žalbi klijenata.
RRA je slovačka nacionalna twinning platforma koja integriše državne organe (ministarstva), samoupravne organe (samoupravne regione i opštine), druga javna tijela i socijalne partnere pod jednim krovom. Smatra se motorom za održivi socio-ekonomski razvoj. U tom smislu, njegova ključna funkcija uključuje kompleksne usluge i podršku sa fokusom na javni sektor (državu, samoupravne subjekte i socijalne partnere) u oblasti izgradnje institucionalnih kapaciteta, jačanja partnerstva i strateškog planiranja za što efikasnije korišćenje nacionalnih i EU fondovi u ekonomskom i socijalnom kontekstu. RRA je zadužena za obuku slovačkih državnih organa o pravilima twinning mehanizma, razradu predloga sa fokusom na stvarne potrebe korisnika IPA i ENI i ove aktivnosti blisko koordinira sa Nacionalnom kontakt tačkom za twinning & TAIEX – Ministarstvo spoljnih i evropskih poslova.
Vodeće tijelo(a) države članice
Cilj Ministarstva ekonomskih poslova i komunikacije je da poveća konkurentnost estonskih kompanija, a samim tim i prosperitet svojih građana.
Ministarstvo:
• izrađuje nacionalne razvojne planove i obezbjeđuje njihovu koordinaciju sa različitim transnacionalnim razvojnim planovima, organizuje finansiranje, implementaciju i evaluaciju rada na tim planovima;
• učestvuje u izradi razvojnih planova koji se fokusiraju na pitanja nacionalnog ekonomskog razvoja;
• izrađuje nacrte pravnih akata koji organizuju sfere iz oblasti vlasti Ministarstva, uključujući i obavljanje funkcija koje su dodijeljene ovim dokumentima.
Saradnja sa Evropskom unijom i međunarodnim organizacijama organizuje se u okviru nadležnosti Ministarstva.
Vodeće tijelo(a) države članice
Osnovne funkcije Federalnog ministarstva za rad i socijalna pitanja (BMAS) su stvaranje
okvira za više radnih mjesta, održavanje stabilnih sistema socijalne sigurnosti i
promoviranje socijalne uključenosti. Dakle, BMAS je odgovoran za širok spektar oblasti
politike kao što su politika tržišta rada, radno pravo i zdravlje i bezbijednost na
radu, kao i oblasti penzija i socijalnog osiguranja.
BMAS nastoji da održivo ojača tržište rada uz pravedne politike tržišta rada i borbu
protiv nezaposlenosti na nacionalnom, evropskom i međunarodnom nivou. Ove politike su
dopunjene evropskim pravnim okvirom, koji garantuje pravo na slobodu kretanja.
Federalna agencija za zapošljavanje (Bundesagentur für Arbeit, BA) je savezna
korporacija javnog prava sa samoupravom pod zakonskim nadzorom BMAS-a u skladu sa
Socijalnim kodeksom (SGB). Sa osobljem od 101.300 zaposlenih, BA je najveća javna služba
za zapošljavanje u Evropi.
Kao najveći pružalac usluga na njemačkom tržištu rada, BA ispunjava sveobuhvatne uslužne
zadatke za tržište rada i obuku za građane, kao i za kompanije i institucije. U tu svrhu
ima na raspolaganju mrežu agencija za zapošljavanje i filijala širom zemlje. Glavni
zadaci Federalnog zavoda za zapošljavanje su zapošljavanje u obuci i radna mjesta,
savjetovanje o karijeri, promocija stručnog osposobljavanja, kontinuirano obrazovanje i
stručno osposobljavanje i integracija osoba sa invaliditetom na tržište rada, kao i
usluge zaštite i otvaranja radnih mjesta i upravljanja. zamenske naknade, kao što su
naknade za nezaposlene ili naknade za nesolventnost. BA takođe sprovodi istraživanje
tržišta rada i zanimanja, praćenje i izveštavanje tržišta rada i vodi statistiku tržišta
rada. Štaviše, kao kancelarija za porodična davanja, ona isplaćuje dječije dodatke.
Pre skoro 30 godina, BMAS je doneo političku odluku da implementira nacionalno
upravljanje EURES-om u okviru BA. U 2014. godini, BMAS je imenovao BA na osnovu odluke
Komisije za sprovođenje 2012/733/EU i Uredbe 492/2011 kao sjedište nacionalne
kancelarije za koordinaciju EURES-a (EURES-NCO).
BA je učestvovala na nivou EU na prvim sastancima posvećenim implementaciji nacionalnih
EURES mreža. U protekloj deceniji, EURES Nemačka je učestvovao u izradi EURES Uredbe
492/2011 o slobodi kretanja radnika unutar EU, kao iu odluci 2012/733 „o sprovođenju
Uredbe 492/2011 u vezi sa otklanjanjem slobodnih radnih mesta i prijava za zapošljavanje
i ponovno uspostavljanje EURES-a”. BA i EURES Nemačka kontinuirano učestvuju u radnim
grupama EU, koje imaju za cilj dalji razvoj i profesionalizaciju EURES-a kao mreže
mobilnosti. U tom kontekstu, EURES Njemačka je podijelio svoje najbolje prakse, posebno
u oblasti pružanja EURES usluga i EURES izvještavanja.
Savezno ministarstvo za ekonomska pitanja i klimatske mjere (BMWK) doprinosi organizacijom obezbjeđenja upravljanja projektima i finansijama preko nadležnog tijela GIZ-a. Njegov odsjek EB6 raspolaže dugoročnim i širokim iskustvom u koordinaciji bilateralno finansiranih programa pomoći, kao i različitih programa EU, uključujući brojne Tvining projekte. Zbog svog dugogodišnjeg iskustva u tvining procedurama, BMVK takođe podržava sve Tvining projekte, posebno konceptualnim, znanjem i infrastrukturnim uslugama. BMVK je do sada uspešno realizovao više od 180 Tvining projekata.
Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH će pomoći u upravljanju doprinosom nemačkih juniora projektu. Iz ovih usluga neće nastati nikakvi dodatni troškovi za budžet projekta. GIZ ima dugu evidenciju profesionalnog upravljanja u Tvining sektoru i institucija je procenjena na šest stubova koja ima pravo da deluje umesto javne uprave u okviru izgradnje institucija. GIZ nudi rekord uspješne implementacije više od 230 Tvining projekata, uključujući četiri u Crnoj Gori. Na primer, GIZ je podržao implementaciju Tvining projekta „Podrška regulisanju finansijskih usluga“ (MN 14 IPA FI 02 17 R), koji je pohvaljen zbog uspešnog projekta i finansijskog upravljanja.